در ده سال ۱۹۵۰ استودیوهای فیلم به سوی ورقه پهنتلویزیون رغبت ورزیدند و میزان نسبتقیمت تلویزیونهایی نظیر سینما اسکوپ سعی کرد که محصول ها تولیدی خویش را از برنامههای تلویزیونی به دور نگهدارد . هر چند در اولیه این کار تنها یک خیانت بود البته برگه پهن هنوز فرمت گزینش مدرن است و میزان نسبت مربع صورت فیلمها بهتدریج چشم می گردند . برخی اشخاص می گویند که ورقه پهن موقعی که اشیای را بلند می باشند به طور سراسرنما نشان می دهد واقعاً یک نقص و ایراد بزرگ است , برخی دیگر می گویند که مشاهده ارگانیک بیشتر از بلندی سراسرنما است و به این ترتیب نمایشگرهای ورقه پهن برای دیده مطلوب می باشند .
سویچ و تغییرو تحول به سیستمهای تلویزیونی دیجیتال تحت عنوان یک زمان برای تغییر و تحول فرمت تلویزیونی از ترازو نسبت کهن ۴ : ۳ ( ۱٫۳۳ : ۱ ) به میزان نسبت ۱۶ : ۹ ( تقریباً ۱٫۷۸ : ۱ ) به کارگیری شد . این فعالیت تلویزیونها را توانمند میسازد که به میزان نسبت برگه پهن امروزی یا این که سینما که ترازو نسبتی از ۱٫۶۶ : ۱ از ۱٫۸۵ : ۱ تا ۲٫۳۵ : ۱ داراهستند , نزدیکتر شوند . دو متد برای حمل و انتقال محتویات ورقه پهن موجود هست آنکه برای به کار گیری خوبتر است فرمت برگه پهن آنامورفیک نامیده می شوند . این فرمت خیلی شبیه تکنیک مصرف شده برای قاب فیلم برگه پهن در درون قاب فیلم ۱٫۳۳ : ۱٫۳۵ میلیمتری است . تصویر هنگام ضبط بطور افقی فشرده میگردد , و بعد از آن هنگام پخش مجدد گشوده و گسترده میگردد . فرمت ۱۶ : ۹ برگه پهن آنامورفیک اولی فرمتی بود که بوسیله پخش تلویزیون PALPlus اروپایی معرفی شد و پاره ای بعد از آن در «صفحه پهن» DVD , ATSC , سیستم تلویزیون کیفیت بالا کیفیت عالی ( HDTV ) از فرمت کاغذ پهن , سوای فشردگی افقی یا این که بازشدن مجدد به کار گیری میکند .
امروزه «صفحه پهن» از تلویزیون به محاسبه گرها و رایانهها جایی که کامپیوتر رومیزی و کامپیوترهای کیفی بطور همگانی مجهز به نمایشگرهای کاغذ پهن میباشند . بعضا شکایات دربارهٔ خلل میزان نسبت تصویر فیلم به جهت نرمافزار پخش بعضا از DVDها کهاین واحد سنجش نسبت را در نظر نگرفتهاند وجود دارد، اما این فقط یک چیز فرعی برای کیفیت نرمافزار پخش DVDها است. بعلاوه، نمایشگر صفحه پهن کامپیوتر رومیزی و کامپیوتر کیفی در معیار نسبت ۱۶:۱۰ هم از نظر اندازه فیزیکی و هم در تعداد پیکسلها و نه در معیار نسبت ۱۶:۹ تلویزیونهای مورد استفاده، که باعث پیچیدگی بیشتر میشود، میباشند. این نتیجه فرضیه یکسان مهندسین کامپیوتر نمایشگر صفحه پهن کامپیوتر است که مردم مشاهده محتویات در معیار نسبت ۱۶:۹ در رایانه خود را بر ناحیهای از صفحه که با کنترلهای پخش معکوس شود، نوار وظایف و دستورها که مانع مشاهده محتویات تمام صفحه میشود، ترجیح میدهند.
عدم تطابق معیار نسبت
عوض شدن و تکمیل صنعت تلویزیون در مورد معیار نسبت (تصویر) بدون مشکلات نبودهاست و حالا هم میتواند مشکلات قابل توجهی هم داشته باشد.
نمایش معیار نسبت صفحه پهن تصویر (مستطیل) در معیار نسبت مناسب (مربع ۴:۳) میتواند نمایش داده شود.
اینچ «جعبه حروف»، فرمت با نوار سیاه در بال و پایین"
با بخشی از تصویر که خراب شده، معمولاً کناره چپ و راست تصویر بریده میشود یا در "وسیله مشاهده و اسکن بخشهای انتخاب شده توسط کاربر بریده میشوند.
با تصویر بطور افقی فشرده شده
یک معیار نسبت مناسب یا یک تصویر (مربع یا ۴:۳) در معیار نسبت صفحه پهن نمایش (مستطیل با افقی طولانی) که در بالا نشان داده شد.
در «(فیلم) جعبه بالایی» فرمت، با نوار عمودی سیاه به سمت چپ و راست
با بخشهای بالایی و پایینی تصویر که بریده شده (یا در «کنار و هنگام اسکن» بخشهای انتخاب شده توسط کاربر) بریده میشوند.
با تصویر افقی که مختل شدهاست.
یک سازگاری عمومی بمباران یا تهیه موادی است که معیار نسبت ۱۴:۹ ارائه میدهند و قسمتی از تصاویر را در هر سمت برای نمایش با معیار ۴:۳ حذف میکنند، و بعضی قسمتهای تصاویر را در نمایش با معیار ۱۶:۹ حذف و بریده میکنند. در سالهای اخیر عملکرد سینما توگرافیک که به نام فیلم سوپر ۳۵ میلیمتری (برنده و قهرمان شده توسط) جیمز کامرون برای فیلم تعدادی از فیلمهای سینمایی مهم را را مانند «تایتانیک»، «قانوناً بلوند»، «قدرت آوستین“، و» ببر کمین گرفته، هیولای مخفی «استفاده شدهاست. این نتیجه باعث ایجاد این نظریه شد که فیلم نگاتیو دوربین میتواند برای تهیه چاپهای تئاتری صفحه پهن و هم استاندارد» تمام صفحه «استفاده شود که با استفاده از آنها برای تلویزیون /VHS/DVD از نیاز به» جعبه حروف «یا کاهش اطلاعات با موقعیت خراب شدن» پن –و- اسکن" ایجاد میشود اجتناب شود.
منبع: سایت زنیبل
قسمتهای
- ۹۷/۱۰/۰۵