اثرات این رسانه فراگیر :
أ - اثرات شقیمت تلویزیونخصی :
تلویزیون میتواند منجر تقویت نامونشان گرایی درافراد یک جامعه گردد , به این صورت که با پخش برنامه هایی از مورخ قبلی به تجدید بنا نامونشان از دست رفته بعضا امداد کند .
می توان با معرفی بزرگان ادب و دانش و آیین و هنر و ورزش به ارائه الگوهایی برای اشخاص جامعه پرداخت .
می توان با طرح مسائلی که در جاهای دیگر نظیر محافل خانگی و . . . فرصت دعوا در زمینه ی آن داده نمیشود به تندرست سازی جامعه یاری کرد . مشروح این حیث بعداً طرح خواهد شد .
ب - اثرات اخلاقی :
رواج اخلاق و رفتار اسلامی وسیع ترین گرفتاری رسانه ملی می بایست باشد و در مرکز آن قدم برداشتن درسمت مدینه فاضله مطرح است .
می توان با پخش برنامه هایی به درونی سازی تمدن ها پرداخت , تمدن هایی زیرا احترام به والدین و کسب دانش و . . . . پس پخش برنامه هایی با عناوینی زیرا : 101 خط مش برای ذله کردن بابا و مادران به دور از شان رسانه ملی کشورایران است .
ج - اثرات سیاسی :
تشویق مردمان به تکان و کمپانی در انتخابات ها اصلی ترین سود رسانه ای است که تمام مردمان عالم میتوانند با آن رابطه برقرار نمایند .
کارایی رسانه ملی در همه پرسی اخیر سر گروهی جمهوری حکایت از این نقش رسانه ملی دارااست .
د - اثرات اقتصادی :
تشویق مردمان به سپرده گذاری در کارها متفاوت مهمترین نقش رسانه در این مورد است . به ساکن شدن در وارد شدن پول های مردمان نیز مورد نهی شرع است : « اَلذین یَکنِزُونَ الذَهبَ وَ الفِضَه فَبَشِرهُم بِعَذابٍ اَلیم»و نیز مورد نهی کارشناسان .
می توان با رواج فرهنگ وتمدن قلک داری ( در کنار درونی سازی تمدن هایی زیرا انفاق و خمس و زکات ) مسئله را برای استفاده سرمایه های پراگنده مهیا آورد .
ه - اثرات اجتماعی :
فراگیری اشخاص برای دوری از پرورش بزهکاری خود از فواید رسانه هاست که کم و بیش به این مساله پرداخته می شود.
از طرفی هم رسانه های دیگر به این موضوع توجه چندانی ندارند-مانند نشریات زرد- و با قرار دادن تمام یا صفحه ای از روزنامه با عنوان حوادث و یا ... خود به ترویج فحشاء و منکرات در سطوح محدود و متوسط می پردازند.
و- اثرات دینی :
درونی سازی باورهای دینی از بزرگ وظایف رسانه هاست که هر یک در حد توان خود باید به این مهم بپردازند.
ترویج باورهایی همچون پرداخت خمس و زکات و انفاق از وظایف رسانه هاست . گفتن احکامی که مردم به آن ها مبتلا هستند و معمولاً آن ها را از کسی نمی پرسند از دیگر راهکارهای این مهم است .
گفتن احکامی که مردم به آن مبتلا هستند فواید بسیاری دارد چرا که:«لا حَیاءَ فِی الدینِ» اما باید محدودیت ها را هم مدنظر قرار داده و سپس به این مهم پرداخته شود.
اعلام بیانیه های مراجع تقلید و پخش استفتائات اجتماعی و سیاسی و اقتصادی مراجع از دیگر راهکارهای این بخش است .
أ - اثرات شقیمت تلویزیونخصی :
تلویزیون میتواند منجر تقویت نامونشان گرایی درافراد یک جامعه گردد , به این صورت که با پخش برنامه هایی از مورخ قبلی به تجدید بنا نامونشان از دست رفته بعضا امداد کند .
می توان با معرفی بزرگان ادب و دانش و آیین و هنر و ورزش به ارائه الگوهایی برای اشخاص جامعه پرداخت .
می توان با طرح مسائلی که در جاهای دیگر نظیر محافل خانگی و . . . فرصت دعوا در زمینه ی آن داده نمیشود به تندرست سازی جامعه یاری کرد . مشروح این حیث بعداً طرح خواهد شد .
ب - اثرات اخلاقی :
رواج اخلاق و رفتار اسلامی وسیع ترین گرفتاری رسانه ملی می بایست باشد و در مرکز آن قدم برداشتن درسمت مدینه فاضله مطرح است .
می توان با پخش برنامه هایی به درونی سازی تمدن ها پرداخت , تمدن هایی زیرا احترام به والدین و کسب دانش و . . . . پس پخش برنامه هایی با عناوینی زیرا : 101 خط مش برای ذله کردن بابا و مادران به دور از شان رسانه ملی کشورایران است .
ج - اثرات سیاسی :
تشویق مردمان به تکان و کمپانی در انتخابات ها اصلی ترین سود رسانه ای است که تمام مردمان عالم میتوانند با آن رابطه برقرار نمایند .
کارایی رسانه ملی در همه پرسی اخیر سر گروهی جمهوری حکایت از این نقش رسانه ملی دارااست .
د - اثرات اقتصادی :
تشویق مردمان به سپرده گذاری در کارها متفاوت مهمترین نقش رسانه در این مورد است . به ساکن شدن در وارد شدن پول های مردمان نیز مورد نهی شرع است : « اَلذین یَکنِزُونَ الذَهبَ وَ الفِضَه فَبَشِرهُم بِعَذابٍ اَلیم»و نیز مورد نهی کارشناسان .
می توان با رواج فرهنگ وتمدن قلک داری ( در کنار درونی سازی تمدن هایی زیرا انفاق و خمس و زکات ) مسئله را برای استفاده سرمایه های پراگنده مهیا آورد .
ه - اثرات اجتماعی :
فراگیری اشخاص برای دوری از پرورش بزهکاری خود از فواید رسانه هاست که کم و بیش به این مساله پرداخته می شود.
از طرفی هم رسانه های دیگر به این موضوع توجه چندانی ندارند-مانند نشریات زرد- و با قرار دادن تمام یا صفحه ای از روزنامه با عنوان حوادث و یا ... خود به ترویج فحشاء و منکرات در سطوح محدود و متوسط می پردازند.
و- اثرات دینی :
درونی سازی باورهای دینی از بزرگ وظایف رسانه هاست که هر یک در حد توان خود باید به این مهم بپردازند.
ترویج باورهایی همچون پرداخت خمس و زکات و انفاق از وظایف رسانه هاست . گفتن احکامی که مردم به آن ها مبتلا هستند و معمولاً آن ها را از کسی نمی پرسند از دیگر راهکارهای این مهم است .
گفتن احکامی که مردم به آن مبتلا هستند فواید بسیاری دارد چرا که:«لا حَیاءَ فِی الدینِ» اما باید محدودیت ها را هم مدنظر قرار داده و سپس به این مهم پرداخته شود.
اعلام بیانیه های مراجع تقلید و پخش استفتائات اجتماعی و سیاسی و اقتصادی مراجع از دیگر راهکارهای این بخش است .
منبع: سایت زنیبل
قسمتهای
- ۹۷/۱۱/۰۵